Om klubben

I Lidköpings kartingklubb har vi kul tillsammans, oavsett ålder! Här träffas alltifrån unga tjejer och killar som vill prova på att köra kart, till erfarna tävlingsförare i alla åldrar. Banan är relativt nybyggd och klassad som en av de främsta i världen. Det är också den enda i sitt slag där man under ett varv passerar både en bro och en tunnel. Banan är en del av Lidköpings Motorstadion som ligger i utkanten av Lidköpings stad, nära Vänerns kant och det natursköna Kinnekulle där också motorbanan Kinnekulle Ring finns. Våra lokaler är moderna och fräscha och erbjuder de faciliteter som krävs för en väl fungerande verksamhet. Vi har även en kiosk som är bemannad under träningstider, med lättare tilltugg, godis och drycker. Vägg i vägg med klubben finns också en modern hyrkartanläggning med möjlighet att köpa reservdelar, oljor och däck med mera till tävlingskartar.

Se filmen om oss och banan på Facebook.

Länk till hyrkartanläggningen.

Som medlem tränar du fritt på våra träningsdagar, torsdagar kl. 17.00–20.00 och söndagar 10.00–16.00. Röda dagar är det ingen träning. Vissa träningar flyttas i samband med tävlingar. Förare med tävlingslicens som inte är medlemmar i Lidköpings Kartingklubb är välkomna att träna tillsammans med oss mot en avgift på 300 kr/kalenderdag.